Zorg voor een gebruiksvriendelijke en intuïtieve website-ervaring. Vereenvoudig de navigatie, maak belangrijke informatie gemakkelijk vindbaar en zorg voor een snelle laadtijd van je pagina's. Gebruik aantrekkelijke en overtuigende teksten, relevante afbeeldingen en duidelijke call-to-actions (CTA's) die bezoekers aansporen om actie te ondernemen. Maak je website ook responsief, zodat deze goed functioneert op verschillende apparaten en schermformaten.
Als je gebruikmaakt van specifieke landingspagina's voor je Google advertenties of social campagnes, zorg er dan voor dat deze relevant en overtuigend zijn. Stem de boodschap en het aanbod af op de verwachtingen van de bezoeker. Beperk afleidingen en focus op het overbrengen van de waardepropositie van je product of dienst. Zorg ervoor dat je landingspagina's een duidelijke CTA bevatten en dat het conversieproces eenvoudig en intuïtief is.
Als je formulieren gebruikt om informatie van bezoekers te verzamelen, maak ze dan zo eenvoudig en beknopt mogelijk. Vraag alleen om de meest relevante informatie die nodig is voor de gewenste conversie. Vermijd te veel velden of verplichte informatie die als obstakel kan fungeren. Maak het invullen van formulieren gemakkelijk en moedig bezoekers aan om ze in te vullen door de voordelen van het invullen te benadrukken.
Zorg ervoor dat je waardepropositie duidelijk en overtuigend is. Benadruk de voordelen en unieke eigenschappen van je producten of diensten en communiceer hoe ze het leven van je klanten kunnen verbeteren. Gebruik sterke en overtuigende argumenten om bezoekers te overtuigen van de waarde die je te bieden hebt. Test verschillende varianten van je waardepropositie om te zien welke het meest effectief is.
Monitor en analyseer voortdurend het gedrag van je websitebezoekers en de resultaten van je conversies. Gebruik webanalyse-tools zoals Google Analytics om inzicht te krijgen in het gedrag op je website, zoals bouncepercentage, bezoekduur en conversietrechters. Identificeer knelpunten en obstakels die bezoekers ervan weerhouden om te converteren en neem actie om ze op te lossen. Voer A/B-testen uit om verschillende elementen van je website en landingspagina's te testen en optimaliseer op basis van de resultaten.
Door aandacht te besteden aan de bovenstaande tips en voortdurend te blijven experimenteren en optimaliseren, kun je je conversieratio stap voor stap verbeteren en meer succes behalen met je online activiteiten.
Je lokale SEO zelf optimaliseren, daar heb je geen SEO specialist voor nodig. Het kan eenvoudig met een Google Bedrijfsprofiel.
Het tekstbestand dat Google en andere crawlers verteld welke pagina's ze mogen bezoeken en welke niet.
Bepaal vooraf wat de doelen van je website zijn en ga in de oriëntatiefase al aan de slag met het bepalen van je belangrijkste zoekwoorden.