Je lokale SEO zelf optimaliseren, daar heb je geen SEO specialist voor nodig. Het kan eenvoudig met een Google Bedrijfsprofiel.
Google bedrijfsprofiel is een eenvoudige, gratis manier om je bedrijf onder de aandacht te brengen van potentiële klanten. Zoekt een klant op je bedrijf in Google zoeken, dan wordt informatie als telefoonnummer, adres, e-mailadres, producten, diensten en website als eerste getoond boven aan de pagina.
De 6 belangrijkste redenen:
Heeft Google automatisch een GMB aangemaakt voor je bedrijf, dan kan je deze aanpassen door jezelf kosteloos te registreren via deze link Google Bedrijfsprofiel. Je hebt een Google account nodig om je Google mijn bedrijf aan te maken. Is je Google mijn bedrijf aangemaakt, dan is het aanpassen van de gegevens eenvoudig.
Google mijn bedrijf is een prima manier om lokaal beter te scoren met je bedrijf. Zoekt iemand in de buurt op een zoekterm die relevant is voor jouw bedrijf dan laat Google je bedrijf zien in de lokale 3 pack bovenaan de pagina.
Voeg de volgende UTM code toe aan je website url In Google mijn bedrijf
?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=gmb
Je url komt er dan dan zo uit te zien https://www.sitesnap.nl/?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=gmb
Door een UTM code toe te voegen aan je Google mijn bedrijfspagina website link, kun je precies het aantal bezoekers meten die doorklikken vanuit je GMB en hoeveel van deze bezoekers een offerte of contactformulier invullen.
Log in op je Google Bedrijfsprofiel, ga naar profiel bewerken en scroll naar beneden om het adres van je website aan te vullen met de UTM code hierboven. Het kan een aantal dagen duren voordat de wijziging is aangepast in Google.
Het tekstbestand dat Google en andere crawlers verteld welke pagina's ze mogen bezoeken en welke niet.
Bepaal vooraf wat de doelen van je website zijn en ga in de oriëntatiefase al aan de slag met het bepalen van je belangrijkste zoekwoorden.
Aankoop, aanmelding of contact. Wat is je doel? Vijf tips om je website te optimaliseren en jij conversie ratio te verbeteren.