Bepaal welke relevante zoekwoorden voor jouw website veel worden gebruikt in Google en ontdek wat je scoringskansen zijn voor deze zoekwoorden. Op basis van de resultaten kun je pagina's efficiënt optimaliseren.
Er zijn diverse (gratis) online tools voor te vinden als: Semrush, SE Ranking, Google Keyword planner.
Tip 1: Start direct met een zoekwoorden tool. Naar eigen inzicht zoekwoorden bepalen kost veel tijd en geeft vaak te weinig resultaten. Google rankings zijn te complex geworden om op eigen inzicht aan de slag te gaan.
Tip 2: Optimaliseer 1 pagina voor 1 zoekwoord om je concurrentiepositie kansen te vergroten. Meerdere zoekwoorden op 1 pagina zwakken de concurrentiepositie af.
Maak het super eenvoudig voor bezoekers van je website om jouw content te delen op social media. Waarom? Hoge social signals zorgen voor betere Google ranking!
Waarom zou je zoekwoord onderzoek toepassen voor social media? Met een zoekwoorden onderzoek weet je waar je doelgroep naar op zoek is. Pas de zoekwoorden toe in berichten. En bereik zo je doelgroep nog beter!
Header tags helpen zoekmachines om het thema van een pagina te bepalen. Aan de hand van een hiërarchische structuur van H1 tot H3 wordt binnen SiteSnap een pagina gestructureerd voor de bezoeker en voor de Googlewebsite crawler
Hoe pas je een H1, H2, H3 header goed toe voor SEO en bezoeker?
Naast het gebruik van headers is er ook de mogelijkheid om paragraph tekst VET te maken of CURSIEF te zetten. Dit is niet alleen prettig voor de bezoeker, maar wordt door Google ook opgemerkt en geeft meer gewicht aan een woord. Ook is het interessant om in de paragraph tekst enkele links naar andere pagina's binnen de website te voorzien.
Tip: Denk steeds aan de leesbaarheid voor de bezoeker als je teksten aanpast. Pas je een zoekwoord overmatig toe op 1 pagina dan ziet Google dit als zoekwoorden spam en gaat dit ten kosten van je ranking. Hetzelfde geldt voor het overmatig aanmaken van interne links in de paragraph teksten.
Je website maker is het aanspreekpunt voor vragen over het aanpassen of plaatsen van content.