Meten is weten en dat geldt ook bij SEO. Daarom start je altijd met het bepalen van het zoekvolume van een specifiek zoekwoord en de moeilijkheid (concurrentie van andere websites) om te scoren op een bepaald zoekwoord.
Er zijn diverse (gratis en betaalde) online tools voor te vinden. Wij behalen goede resultaten met SE Ranking (betaalde tool). Andere goede opties zijn Semrush (betaald) en Google Keyword planner (gratis).
Wij adviseren om één zoekwoord per pagina te nemen en voor dat ene zoekwoord te optimaliseren. Dit werkt overzichtelijk en maakt het voor zoekmachines ook een stuk makklljker om te indexeren.
Google en andere zoekmachines besteden een korte tijd op je website om deze te indexeren (op te nemen in de zoekresultaten). Hoe overzichtelijker jij het maakt hoe beter dit proces verloopt
Met SiteSnap ben jij volledig in controle over je technische SEO. We lopen ze stapsgewijs met je door:
On-page SEO is het optimaliseren van je pagina met behulp van H1, H2 en H3 tags. De regel is dat je maar éénmaal een H1 toepast op een pagina. Een H2 en H3 tag kan je gerust meerdere keren toepassen.
Gebruik je zoekwoord zeker in de H1 tag, H2 tag en H3 tag. Ook hier geldt; hoe verder vooraan hoe hoger de SEO waarde. Wil je weten hoe je H1, H2, H3 tags toepast in SiteSnap kijk dan ook even op onze handleiding pagina.